AK NORWAY-Trip "16

13.11.2016 13:57

Keď sa sny, stávajú skutočnosťou.

Som nekonečný snílek, rada snívam o ľudoch, o udalostiach a krajinách ktoré chcem vidieť. Niečo sa plní, ďalšie sa splní a tak by to malo byť. Vôbec som nemala v pláne písať teraz o Nórsku, mala som pripravené úplne niečo iné z tripu po Európe v septebri, ale ten článok príde neskôr.

Prečo Nórsko ? Vééľa rokov dozadu, som ani nevedela poriadne čo sú to tie Lofoty, polárna žiara a bla bla.. Ale vedeľa som kde je Nórsko, že tam ľudia odchádzajú pracovať, že je tam zima a veľa hôr. Nezávislá krajina. Potom tam odišiel moj dobrý kamarát a ja som si začala o tejto krajine toho zisťovať stále viac a viac, až kým ma nepohltila celú. Tie krásy hôr, lofoty a prístavy, krásna scenéria a domy na kopčeku. To je to čo ma na tej krajine uchvátilo. A moj zoznam mal priečku No. 1. Priečky pod ňou sú plné Ázijských krajín, Afriky a Južnej Ameriky.

Vrátila som sa s tripu po Európe koncom septembra a za týžden už boli letenky do Nórska objednané. Naša cesta smerovala do mesta Trondheim ktoré sa nachádza na brehoch fjordu. Tam na NTNU študujú teraz na erazme naši kamaráti. Spojili sme prijemne s užitočným, boli to 4 intenzívne, napráskané dni kedy sme videli a zažili čo sme len mohli.

Letenky sme kúpili ozaj lacno za 97eur aj spiatočná (utorky a štvrtky sú ceny leteniek riadne lacné, lietať treba vtedy). Pobalené, fotáky, gopročky, mobili nabité, lakocinky pre severákov kúpené, vybaviť posledné správy, pozdraviť rodinu, skontrolovať pas a kreditku a ide sa !

Odlietame z krakowa, na hodinkách 13:20 a srdce plné radosti. AK NRW-TRIP práve začína. Vystupovali sme z lietadla, a viete čo ? Začal tam padal prvý nórsky sneh tejto zimy, áno označte nás šťastkárky. chi chi :D "Stopársky kartón" vypísaný a my možme hladať miesto na stopovanie, tma, všade ruch a srdce plné napätia. S veľkou náručou ma Verka víta, varíme večeru, balíme veci na ďalší deň a jazyky sa nám nezastavia, čo sa chceme vykecať a dohnaň všetko.

Piatok - 4.11.2016 - Trondheim - smer - Grindal,chatka Telin

Koli štartuje naše pretekárske auto a plnou parou vpred. Cieľ bol jasný, chatka Teli - takéto chatky vlastný ich škola. Náše 4-nohé auto nám začalo štrajkovať, vypínalo ho v strede križovatky, nešlo naštartovať tak hneď od začiatku bola s ním zábavička. Na chatku sme šli ani nie hodinku, miestami po kolená snehu. Z chatky sme sa vybrali ešte na menšiu turistiku, keď bolo také azúrové počko že by to bol hriech nevyužiť. Večer sme mali spoločnosť Nórov, ktorý boli taký zlatí že nás cez noc nechali vymrznúť na kosť. Jasná odplata :D

Sobota - 5.11. 16 - Grindal - Andalsnes - Molde

Ďalší deň sme smerovali  do Andalsnesu na vyhliadku Rampestreken. Kedže intenzívne cestou snežilo, bol mráz tak tou cestou hore aj dole by sa hodili dáke tie mačky . Nasadať do auta, rýchli obed a trajektom rovno do Molde, kde už sme mali zarezervované ubytko, s tým najkrajším odkazom na dverách "If we are not at home, please come in here. The door is open:)". Pani nás najviac potešila, také úžasné ubytko za skvelý peniaz s výhladom na jazero, hory. Pecka ! 9 z 10tich  hviezdičiek.

Nedela - 6.11.16 - Molde - Kristiansund - Trondheim

V nedelu sme mali na programe Trollkirku - jaskyňa s vodopádmi. Bola to taký menší hikiing s tým že hladanie jaskyne sa nám podla navigačky nepodarilo, tak zasiahol chlapský inštinkt. Ešte že ich máme ! cha-cha Na vstup do jaskyňe, treba mať čelovku určite, je tam tma ako v rohu a kedže cez ňu preteká vodopád a nie jeden tak aj lepšiu obuv kôli namoknutiu. Vyšli sme úplne na vrch tej jaskyňe, odkial sme si porobili pár tých gýčových fotiek a samozrejme jednu pre lady Lauritu, ktorá robí najlepšie #prašančelenky. A šlo sa na Atlantic road, len nemaj veľké oči. Bolo to úžasné ten most, ostrovčeky ale čakal som od toho viac. Ale oplatí sa to vidieť, to áno ! A vôbec sa tam v -10 stupňoch potápači nezabávali vo vode. Bláázni ! :D Naša cesta ďalej smerovala do mestečka Kristiansund, malé útulné prístavné mestečko. A už len cesta do späťTrondheimu.

Pondelok - 7.11.16 - Trondheim

A hezké ráno pondelkové, na teplomeri -9 stupňov, vonká oskar svietil kôli Slováčkam, sneh, mráz a pred nami posledný deň a obhliadka mesta Trondheim. Videli sme Nidaroskú katedrálu, most šťastia, dáke tie vyhliadky a na záver so  západom slnka sme si nechali pevnosť Kristiansten Festning. Nákup dakych tých suvenírov, batoh plný čokolád z Nidaru a za kalíšok domácej myjavskej na zahriatie. Môžme ísť domov.

Ochutnávanie zahraničného jedla, áno ! Ako správny cestovateľ musiš skúsiť všetko. Rybacie buchtičky - na ľavo Husefiskerkaker, na pravo Luksus fiske kaker :) úplna lakocinka, už nikdy viac by som to neskúsila. Mám rada ryby, ale toto bola čistá guma! treba vyskúšať.

Film v kinách čoskoro, bude to trhák tejto zimi. Cha cha :) Ľúbte sa, smejte sa. Your Ann