Sama vo svete, proti svetu a s ním

19.06.2018 10:17

Kde tento príbeh začal, asi v Novo-zélandskom kempe, keď som sa ľúčila zo Zélandom, so súrodencami na cestách a tešila sa na Ameriku, Havaj a hlavne na DOMOV. 

A ja som späť, znova tam kde je tráva zelenšia ako nikde inde na svete, znova v krajine kde oviec je viac ako ľudí a kde teraz začína padať sneh, vlhkosť sa vám dostáva pod kožu a vy čakáte na moment kedy bude na sopke viac snehu ako je predpísané minimum na jazdenie.

Sama vo svete, proti svetu a s ním.

 

Aj tak by sa dalo nazvať moje ďalšie putovanie za dobrodružstvom. Bola som doma 46 dní, je to málo ? bolo to mále, ale užila som si každý jeden deň naplno, aj keď ten týžden v horúčkach a na antibiotikách mi urobil škrt cez zábavu. Lepšie doma ako tu, veď je to tak.

Kde začať ? som tu asi 9 deň a odhodlávam sa k písaniu článku tak strašne dlho, ale keď ja naozaj neviem kde začať, pretože mi toľko toho chýba o našom putovaní Amerikou, užívaním sí Las Vegas či nezabudnduteľné Monument Valley. Bolo toho tak veľa na moju dušu, myseľ a po tých 3 mesiacoch na cestách som už potrebovala voľno. Niekedy sa toho až tak veľmi presítite, že nestíhate nasávať tú atmosféru okolia naplno.

Ja si to rozdelím, postupne na pár článkov o divočine v Amerike a miestach ktoré ma naozaj pohladili na srdiečku, či tá rýchla a nespútaná Čína a pár hodín v nej alebo o mojom domove, o veľkom prekvapku ktoré ma tam čakalo, či svadba, folklórna šáľenica čo sa diala pod Tatrami, či o všetkých mojich milovaných kamoškoch a príbehoch s nimi. O tom že aj za mesiac doma sa dá vypadnúť na týžden do Česka a spoznať krásu Karlovych Varov, navštíviť Plzenský pivovar či sa "prežrať“ kačacinou a pivom. Ďakujem Katka, Martin a Leonka ešte raz.

Bol 7. jún niečo po 1 na obed a ja som prilietala do Aucklendu, kde to začalo pokračovať. Mobilný operátor ma vítal späť a ja som si ani nevedela predstaviť čo ma bude čakť.

  

BIZNIS TRIEDA ? NIE, IBA MÁLO PASAŽIEROV A 3 SEDAČKY NA 12h LET ZO ŠANGHAJA LEN PRE MŇA. 

Prešla som kontrolou či náhodou neprepravujem zakázané produkty, jedy, zvieratá alebo čokolvek iné. 

Ale ja sa vrátim pár hodín späť, kedy som na Šanghajskom letisku tesne pred odletom spoznala jednu česku, baba šla na NZ a v batôžku si niesla bochník chleba, maslo, med a soľ. Ja som na ňu nechápavo pozerala a prvé čo zo mňa vykĺzlo bolo „si normálna“ :D No očividne nie je, pretože koho by už len napadlo prepravovať bochník chleba ktorý bude 3 dni ako batožina v podpalubí :D Oukej, na to všetko mi povedala : že na prvé dni, potrebuje dáky základ surovín, nejde do Ugandy som jej povedala, kde by asi tiež mali dáke to jedlo alebo by si aspoň mravca ugrilovala. Mala to tam, a ja som len čakala ako dopadne a ona prešla. Síce sa ten pán na kontrole smial, ale baba bola na Novom Zélande,  v zemi kde je všetko kontrolované aj 5x. Týmto nechcem povedať že teraz sem máte nosiť chleba, med či syry ale záleží to naozaj od človeka ktorý rovno sedí na tej prepážke, za jedno jablko vám vedia dať pokutu 400 dolárov.  

 

                        Viac batožiny som už nemohla mať. 

Späť do dejiska, čo nasledovalo po otvorení veľkých dverí kde ma pred rokom čakal brat ? Nič, lebo tam nik nebol :D Ale bola som tam ja, čakajúc na taxík ktorý ma odvezie k mojmu autu. Najskôr som im ale musela zavolať, novozélandská SIM-ka bola spať v telefóne za pomoci jednej azijatky a jej špendlíka z menovky, kredit bol na 0-le a tak som si ho v najbližšom stánku nabila. Najskôr som sa im nevedela dovolať, tak som to skúšala dovtedy kým mi tam niekto nezodvihol, povedali mi kde ich mám čakať a že tam budú za 20 min. Prišiel starší čierny 50tnik, s úsmevom na tvári, sťažujú sa na zimu (bolo asi 8 stupňov, ja v mikine a on v páperovej bunde :D ) Tu teplota pod 0 neklesne, nikdy a teda možno občas.

Odviezol ma k mojmu autu a odišiel. Všetky veci som vopchala do kufra, lyže odložila k surfu a chcela skontrolovať olej, vodu a pneumatiky. V tom to prišlo, Anna, kde je voda ? Anna, spomeň si čo ti ocino rozprával že tam je také zvláštne viečko a na olej si vezmi handričku a odmeraj ho. Dobre, žiaden stres ale ja som si nevedela ani kapotu otvoriť. Jeden pán išiel okolo, tak som ho poprosila či by mi to neskontroloval a či mi aj ukáže kde sa otvára kapota. Všetko v poriadku, sadám do auta a hľadám najbližšiu reštauráciu s wifi a chcem naštartovať a nič, druhý raz a znova nič. Prečo ? Zavolala som si znova pána k sebe, zasmial sa a vraví mi slečna máte zamknutý volant, pardón to som nevedela a viete mi ho napraviť :D :

Kde viedli moje cesty ? do Mc Donaldu zaručene lacná káva (4 doláre) a wifi bohužial rovno tu ju nemali. Ďalšou mojou zástavkou na pár dní bol maličký domček v Aucklende v milionárskej štvrti, domček v ktorom bývajú moji kamaráti Luboš a Lenka, ktorý tu žijú už niečo vyše 4 rokov. Auto som odparkovala pred domom bývalého premiera, nežartujem vážne na cele 3 dni. V úplne luxusnej posteli som prespala svoj časový posun, vychutnala si západ slnka nad Aucklendom, vychladené pivo priamo zo sudu, sobotný ranný fresh market, ktorý mal tak skvelú atmosféru že ma mrzí že neičo také u náš doma neorganizujeme tiež. Slniečko ktoré náš zohrievalo svojimi lúčmi a posledný obed pod holým nebom, pretože zima sa blíži. Ďakujem im za všetko,vidíme sa čoskoro.

MATLOŇOVKA V NAJORIGINÁLNEJŠOM OBALE 

Prišiel pondelok a cesta do Tongarira Národného Parku, kde sa na pár týždňov zložím. Hory mám na pár skokov, už tu prichádza zima, veľa prší a dnes vyšlo aj slniečko. Idem tu učiť lyžovať a snowbordovať a mám aj druhý job, lebo tu z učenia nevyžijete (nie ako na Slovensku) ale za posledný týžden som si trieskala každý deň hlavu o stôl či tá druhá práca v hoteli mi sotojí za tu námahu, ale asi áno po pohári vína sa lepšie rozmýšla, uvidíme dokedy.

Keď cestuje sama žena po svete je to úplne niečo iné ako keď cestuje sám chlap.  Ja po prvom dni plnom hlášok : „Slovensky sú najkrajšie ženy, ale nevedel som že sa mi až tak roztlčie srdce“, „krajší úsmev som už dlho nevidel“, „športovkyňa, lyžiarka, ešte aj krásna a rozkošná“, či vyjadrenie majiteľa hotela „no tu sa budú písať ľúbosné romániky keď vás vidím a ešte aj športujete“ alebo začal na mňa jeden Ind po rusky „krasnaja tato devočka“ :D :D  A preto Anna išla s pravdou von, bohužial či sa to niekomu páčilo alebo nie „Áno, mám priateľa, je to profesionálny hokejista z Ćeska, teraz má letnú prípravu a preto nemôže tu byť somnou, pripravuje sa v Amerike s klubom kde aj hráva. Ste spolu šťastný ? Áno, sme spolu veľmi šťastný. Aj ty hrávaš hokej ? áno, hrávam hokej s ním, milujem hokej a tiež si občas zahrám aj so svojim ocinom. Závidia ti kamošky ? Nie, pretože ja mám veľmi dobré kamarátky, ktoré mi doprajú byť šťastnou. To on musí mať veľmi veľa peňazí, tak prečo ty robiš ? Áno má peniaze, ale ja jeho peniaze nepotrebujem. Ale vieš si dobre nájsť, chlapa urasteného, s paniazmi a slávny k tomu. Teraz stop ! Asi neviete čo tento moj monológ znamená,  sú to otázky ktoré mi pokladali chlapi keď sa dozvedeli že som zadaná. Samozrejme oni pokladajú ľadový hokej za najbrutálješiu hru na svete, rýchlu a plnú bitiek. A tak, toto je môj romantický príbeh na Zélande s mojim chlapom (bez mena) čechom ktorý sa práve pripravuje v Amerike na sezónu. Občas ma baví byť tu v anonymite, je to super pretože môžete použiť vašu fantáziu na dotváranie vášho už aj tak dokonalého života. A mňa to tak baví, užívam si to a vyžívam sa v tom. A za ďalšie hladať si tu frajera je to posledné čo chcem a potrebujem k životu, veď predsa mám doma hokejistu ktorý na mňa už čaká s nabrúsenými korčulami. Ha haa a baby, ktoré cestujete samé toto je tiež jeden z typov ako mať pokoj od cudzokrajných chlapov, ďalej si odpustite opíjanie sa na verejnosti a výstredné oblečenie. Bodka. 

A niekedy si povieš, čo nie je, PREDSA  môže byť ? Ved MS na Slovensku sú už za dverami :D :D :D

Oukej, dosť bolo srandy, aby som sa dobre vyjadrila ľudia tu nevedia ani čo je to skialpinizmus, vysvetlovať im že čo sú to skialpové pásy a že sa šlape do kopcu je pre nich nepochopitelné a to nehovorím o Indoch, Novozélanďanoch ale to nevedia ani Francuzi. A napr. z hotela zo všetkých ľudí lyžujem ja a jeden chalan ktorého meno neviem :D Dosť komické a zvláštne, preto tu na teba buď pozerajú ako by si bol dáky boh alebo vlasne ideš proti nim, keď nechceš ísť s nimi rozbiť peniaze do susedného baru. :D

A dnes bolo krásne slnečno, zašla som do obchodu, rozplívala sa nad každým takýmto výhladom a zastavovala každých 10m. Ok, idem si naliať troška vínka a zajtra opäť do roboty.

Pozdravujem do tepla, dúfam ste sa zasmiali.

Chcem si vytvoriť vlastnú internetovú stránku, resp. vlastnú doménu kt, mi možno bude raz aj zarábať ale troška mi to trvá tak preto tento článok dávam ešte sem.

Pekný deň kamoškovia :)

Vaša Anna z Liptova na Zélande (tulavý gén z liptova)

Všetci čo toto čítate tak je tu jeden oznam:

Najlepšia rodina na svete ELMA TEAM organizuje druhý ale teraz to bude 1. ročník vo varení Jánskeho gulášu, už túto sobotu 23. júna, Bobrovecká Vápenica. Tešiť sa môžete na plieskanie pastierskymi bičmi, folklórnu skupinu Nadšencov z Jalovca, najlepší guláš a pivko k tomu a veľa, veľa ďalšieho. :) 

Tak ich príďte podporiť.